Vuokraajakoulu 1/3

Tämä julkaisu sisältää tietoa vuokrausilmoituksen ideaalista sisällöstä, kuten kuvista, teksteistä, vastausajoista ja -prosenteista, sekä hyvästä asiakaspalvelusta.

Maksimoi mahdollisuutesi saada lisää vuokrauksia! Tässä ensimmäisessä osassa vuokraajakoulua käymme läpi esimerkiksi sitä, kuinka monta kuvaa tulisi olla per ilmoitus, mitä sisällyttää teksteihin ja mitä tarkoittaa palveluhenkisyys. Teksti on luotu sitä varten, että sinä saisit enemmän vuokrauksia.

Kuvat ilmoituksissa

Olemme huomanneet, että ilmoitukset, joissa on neljä kuvaa tai enemmän saavat enemmän vuokrauspyyntöjä. Lisäämällä mahdollisimman paljon kuvia ilmoituksiin autat asiakasta saamaan mahdollisimman tarkan kuvan vuokralla olevasta tuotteesta. Hyvä kuva pistää silmään ja kasvattaa luottamusta.

Jos otat kuvia suoraan tuotteen valmistajan sivuilta, ei tämä anna realistista kuvaa tuotteesta. Asiakkaat haluavat nähdä miltä tuote näyttää juuri nyt, jonka takia suosittelemme lataamaan omia kuvia.

Mitä tulisi ottaa huomioon kuvia ladatessa

  • Ensimmäisen kuvan tulisi olla selkeä ja vuokrattavan tuotteen olla keskipisteenä. Yritä välttyä kaikelta ylimääräiseltä taustalla. Muista, että vuokrattavissa olevan tuotteen tulee olla näkyvillä niin hyvin kuin mahdollista.
  • Lataa vaakakuvat niin, että ne ovat käännetty oikein päin. Myös pystykuvien laaaminen on mahdollista, mutta kuvan alaosa saattaa leikkautua pois näkyvistä.
  • Kuuluuko tuotteeseen lisäkuluja? Ota kuvia myös näistä.
  • Onko sinulla hyviä kuvia kun vuokrattava tuote on käytössä? Lisää myös näitä!

Lisää teksti

Ilmoitukset, joissa on hyvät ja kattavat kuvaukset saavat yleensä enemmän vuokrauspyyntöjä. Tästä syystä suosittelemme lisäämään tarkkoja tekstejä ilmoituksiin. Pidemmät ja informatiiviset tekstit houkuttavat asiakkaita vuokraamaan, sillä he saavat enemmän tietoa vuokrattavana olevista tuotteesta. Näin vältyt myös itse useilta kyselyiltä lisäinformaatiosta. Myös Google pitää ilmoituksista, joissa on pitkät ja hyvät tekstit.

Ilmoituksissa tulisi olla seuraavat tiedot:

  • Tuotetiedot, kuten malli, brändi, vuosimalli ja toiminnot yms.
  • Nopeus, hevosvoima, renkaiden määrä, tila ja kaikki muut hyödylliset tiedot.
  • Mihin tuotetta voi käyttää, suositellut alueet käytölle ja miten itse käytät tuotetta.
  • Mitä haluaisit asiakkaan pitävän mielessä kun tuotetta käytetään?
  • Lisävarusteiden tiedot, jotka sisältyvät vuokraukseen.

Ole rehellinen ja ilmoita asiakkaalle tiedot mahdollisista vioista tai vaurioista. Jos tuotteessa on vikoja, tulee tämä kirjoittaa tuotekuvaukseen. Näin asiakas tietää alusta alkaen kaikki mahdolliset viat.

Vastausaika ja -prosentti

Asiakkaat pystyvät näkemään sinun ilmoituksistasi minkälaisia arvosteluja olet saanut muilta käyttäjiltä. Tämä auttaa heitä valitsemaan keneltä he haluavat vuokrata ja useimmiten he valitsevat vuokraajan, jolla on nopea vastausaika sekä korkea vastausprosentti. Mitä parempi vastausaika ja -prosentti sinulla on, sitä todennäköisemmin saat vuokrauksia.

Mitä tarkoitamme vastausajalla ja -prosentilla?

Vastausaika näyttää kuinka nopeasti vastaat vuokrauspyyntöön. Tämä perustuu viimeisimpiin vuokrauspyyntöihin, joten jos alat vastaamaan nopeammin, saat korkeamman vastausajan tuota pikaa.

Vastausprosentti näyttää kuinka moneen pyyntöön olet vastannut. Näin ollen varmista aina, että vastaat kaikkiin pyyntöihisi, vaikka et pysty vuokraamaan valitulla ajankohdalla. Kieltävä vastaus on aina parempi kuin se, että jättää vastaamatta kokonaan. Tämä näkyy myös viimeisimmässä pyynnöissäsi, joten vastausprosentti parantuu tässäkin sen perusteella, mitä useammin vastaat pyyntöihin.

Asiakaspalvelu

Hyvällä asiakaspalvelulla saat todennäköisemmin enemmän vuokrauspyyntöjä. Jos sinulla on tyytyväisiä ja iloisia asiakkaita, vuokraavat he sinulta mielellään uudestaan ja mainostavat juuri sinun tuotteitasi myös muille. Hyvä palvelu ja tyytyväiset asiakkaat johtavat hyviin arvosteluihin, jotka houkuttelee uusia potentiaalisia asiakkaita vuokraamaan juuri sinulta.

Mitä tarkoitamme hyvällä asiakaspalvelulla?

Pyrithän vastaamaan kaikkiin pyyntöihin nopeasti ja ystävällisesti, vaikka et pystyisi vuokraamaan valitulla ajankohdalla. On aina parempi vastata kieltävästi, kuin jättää kokonaan vastaamatta. Olethan avulias, vastaat asiakkaiden kysymyksiin ja yrität keksiä ratkaisun mahdollisiin ongelmiin. Voitte sopia yhdessä sekä nouto-, että palautuspaikan. Hyvä kommunikaatio asiakkaan kanssa edistää vuokrauksia.

Ilmoitat selkeästi asiakkaalle mitä vuokraan kuuluu ja mitä odotuksia sinulla on asiakkaalta. Jos heillä on ongelmia vuokran aikana, esimerkiksi mikäli tuote ei toimi, autathan häntä ja pyrkikää ratkaisemaan ongelma yhdessä.

Tsemppiä vuokrauksiin! <3