Vuokraajakoulu, osa 2/3

Tietoa hinnan muuttamisesta, alennuskoodeista ja tiettyjen päivien estämisestä kalenterista.

Olemme keränneet tänne hyödyllistä tietoa tavaran omistajalle esimerkiksi siitä miten Hygglo toimii ja miten pystyy tarjoamaan paremman vuokrauskokemuksen. Mietitkö miten vaihtaa hintaa tai miten peruutus toimii? Vastaukset näihin kysymyksiin löytyy alta!

Pidennä vuokrauksen aikaa

Tällä hetkellä meillä ei valitettavasti ole toimintaa, jonka avulla pystyisi pidentää olemassa olevan vuokrauksen aikaa. Jotta vuokrausta pystyy pidentämään, täytyy vuokraajan lähettää uusi pyyntö koskien lisäpäiviä. Jos päätätte, että vuokraaja saa pitää tuotteen pidempään ilman lisäkuluja, ei teidän tarvitse tehdä mitään. Tällöin odotat, kunnes vuokraaja palauttaa tuotteen ja merkkaat sen tämän jälkeen palautetuksi. (Tässä tapauksessa on tärkeää merkata tavara palautetuksi, sillä muutoin järjestelmä muuttaa sen automaattisesti palautetuksi silloin kun vuokraus on päättynyt).

Hinnan vaihtaminen

Pystyt vaihtamaan hintaa sovelluksesta, kun menet profiiliisi vuokrauspyynnön kohdalle. Tämä on ajankohtaista esimerkiksi silloin, jos olette sopineet hinnasta keskenänne erikseen. Klikkaa vain hinnasta ja pystyt vaihtamaan sen manuaalisesti. Tämä vaikuttaa ainoastaan kyseiseen vuokraukseen, eikä muihin. Kun vuokraus on maksettu, ei hintaa pysty enää muuttamaan, jonka takia se täytyy vaihtaa ennen vuokrausta.

Päivämäärän vaihtaminen

Tällä hetkellä päivämäärää ei pysty muuttamaan itse. Näin ollen, mikäli haluat vaihtaa vuokrauksen ajankohtaa, täytyy sinun joko peruuttaa vuokraus ja valita uudet päivämäärät, tai olla yhteydessä asiakaspalveluun. Me pystymme vaihtamaan päivämäärän vuokraukselle. Jos päätät siirtää vuokrauksen ajankohtaa jo maksetulle varaukselle ilman muuttamatta tätä meidän järjestelmässä, vaihtaa järjestelmä sen automaattisesti sille päivämäärälle, johon vuokraus on merkattu loppumaan. Tästä syystä on hyvä asettaa päivämäärät oikein. Päivämäärien vaihtaminen on mahdollista siihen asti kunnes vuokraus on päättynyt.

Nouto, palautus ja vuokrausajat

Hygglon kautta vuokraus on per päivä, ei ympäri vuorokauden. Tämä tarkoittaa sitä, että jos asiakas vuokraa yhdeksi päiväksi, täytyy hänen hakea ja palauttaa tuote samana päivänä. Mikäli haluat olla joustava ja tarjota asiakkaalle aikaisempaa hakua, pystyt tekemään näin. Vakuutus on voimassa heti vuokrauksen alusta. Sama asia pätee, jos haluat antaa asiakkaan pitää tuotteen pidempään. Näissä tapauksissa muista aina merkata nouto- ja palautusajat, joiden perusteella vuokraus alkaa ja päättyy. Ajankohdan vaihtaminen ei muuta hintaa.

Mikäli et merkkaa tuotetta noudetuksi, päättää järjestelmä automaattisesti vuokrauksen, riippumatta siitä onko asiakas palauttanut tuotteen vai ei. Näin ollen olisi hyvä opetella toimintatapaan, jossa tuote merkataan noudetuksi tai palautetuksi.

Peruutus/palautus

Peruutusehdot tulevat voimaan sitten, kun asiakas on tehnyt maksusuorituksen. Jos asiakas peruuttaa vuokrauksen ennen sen alkua, peruutusehdot määrittävät paljonko joko sinä tai asiakas saa palautusta. Mikäli asiakas peruuttaa samana päivänä kun vuokraus on alkamassa, hän ei saa mitään takaisin. Tällöin sinä saat pitää koko summan.

Jos päätät tavaran omistajana peruuttaa vuokrauksen, saa asiakas aina 100% rahasta takaisin. Mikäli haluat palauttaa asiakkaalle täyden summan, muistathan peruuttaa vuokrauksen.

Peruuttaaksesi vuokrauksen siirry varaukseen, jonka haluat peruuttaa. Nettisivuilla tai puhelimelta näet suuren punaisen painikkeen. Paina sovelluksessa viestiketjun vieressä olevaa menua, jotta pystyt tuomaan esille peruutusvaihtoehdon.

Estä päiviä/loma-asetus

Profiilistasi pystyt valitsemaan ''Estä päiviä'' ja ''Loma-asetus päälle''. Näitä vaihtoehtoja on hyvä käyttää niissä tilanteissa, kun ei pysty olemaan itse paikalla luovuttamassa tavaroita vuokralle.

Estä päiviä

Kun et pysty vuokraamaan tiettyinä ajankohtina, pystyt estämään tiettyjä päiviä, esimerkiksi kun olet muualla ja et halua vuokrata tavaroitasi eteenpäin. Muista estää nämä päivät, jotta asiakkaat eivät pysty varaamaan niitä. Ilmoitukset pysyvät silti näkyvillä ja voit saada pyyntöjä niille päivillä kun tuotetta pystyy vuokraamaan.

Laita päälle loma-asetus

Oletko lähdössä lomalle ja et halua ilmoituksia esimerkiksi rentouttavan vaelluksen aikana? Laita päälle loma-asetus, jolloin et saa ilmoituksia ja he jotka lähettävät sinulle kyselyitä, saavat tietää, ettet voi luultavimmin vastata. Tällöin sinun vastausaika ei muutu, jos jätät vastaamatta tai vastauksessa kestää.

Sijainnit ja lisäpaikat ilmoituksille

Kun jätät ilmoituksen, pystyt lisäämään tavaroille eri luovutuspaikkoja. Jokaisella sijainnilla on tällöin ''erillinen'' ilmoitus. Kun asiakas etsii tuotteita eri sijainneista, näkevät he lähimpänä heitä olevan tavaran. Kun sinulle lähetetään vuokrauspyyntö, näet mistä osoitteesta asiakas haluaisi noutaa tuotteen. Mikäli et pysty luovuttamaan tuotetta tähän sijaintiin, tulee sinun ottaa yhteyttä asiakkaaseen niin pian kuin mahdollista. Asiakkaaseen tulisi ottaa yhteyttä ennen vuokrauksen hyväksymistä ja pyrkiä sopimaan eri noutopaikka, jotta hän pystyy päättämään haluaako hän edelleen vuokrata tuotteen.

Lisäpaikkojen ideana ei ole markkinointi tai parempi näkyvyys (potentiaalisten asiakkaiden kohtaaminen), vaan niiden sijaintien lisääminen, joista pystyt itse luovuttamaan tuotteita. Esimerkiksi jos pystyt ottamaan tuotteen mukaan töihin, se kannattaa laittaa lisäpaikaksi.

Miten alennuskoodi toimii

Sivulta https://www.hygglo.se/codes löydät koodin, jonka pystyt jakamaan muille henkilöille. Tämä koodi toimii, kun asiakas vuokraa ensimmäistä kertaa Hygglon kautta. Kun asiakas on käyttänyt koodin ja tehnyt ensimmäisen varauksensa, saat palkkioksi tästä rahaa käytettäväksi Hygglo-tilillesi.

Kun lähetät asiakkaalle alennuskoodin tai jos asiakas on yhteydessä sinuun koodin lisäämisestä, tulisi sinun neuvoa heitä siitä, miten koodin saa rekisteröityä järjestelmään. Koodi tulisi rekisteröidä samalta sivulta, josta ne on saatu: https://www.hygglo.se/codes. Koodi lisätään kenttään ja asiakas painaa napista ''Käytä''. Tämän jälkeen asiakkaan summa Hygglo-tilillä päivittyy. Kun seuraava vuokraus tapahtuu, vähennetään summa Hygglo-tililtä automaattisesti ja loput summasta maksetaan kortilla.

HUOM! On tärkeää lisätä alennuskoodi ennen maksamista, sillä jälkeenpäin se ei ole enää mahdollista.